27 juni 2012

Dagens hoppning.

Åkte ner till klubben nu på förmiddagen för att hoppa på hinderna som stod framme. Det är ju dit vi ska och tävla i helgen, så det var ju bra som lite warm up!

Även om själva sprången inte är dem bästa så är jag så himla nöjd med hur Mimi är att rida på hinder nu. Det känns som att jag har henne framför skänkeln och hon suger verkligen på hinderna nu, utan att för den sakens skull rusa. Hon kommer tillbaka ganska fint och landar i bättre balans än tidigare. Självklart är det mycket saker som vi måste bli bättre på, men det känns i alla fall som att vi lagt en del bakom oss och kommit något steg framåt. Som ni ser på filmen så drar hon iväg efter det blå räcket i hörnan, men hon var jätte-tittig på utgången där. Förr hade hon stannat på hindret vid en sån situation, men nu tänker jag "rätta-framåt" och försöker bara ignorera att hon lägger fokus på fel saker.

Det känns härligt att hon bjuder så bra på hinderna och har blivit mer jämn. Vi kommer lättare till en bra avsprångspunkt, och dem gångerna vi ligger för stort eller för nära så löser vi det enklare nu. Nu ställs det högre krav på mig också att pilot:a rätt. Ibland är jag alldeles för långsam i tanken!



3 kommentarer:

Titti sa...

Ser kanon ut!! Håller tummarna i helgen:)

Maja sa...

Åh va fint!
Tortyr för mig som är så hoppsugen!!! ;)

linn sa...

Blir en kul helg tror jag! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...