29 juni 2012

Obligatorisk check off!

Idag är dagen innan helgens tävlingsstarter och det blir ju den första riktiga tävlingen sedan vi var i Laholm i våras. Jag är så himla förväntansfull och glad över vad jag har framför mig. Tävla är det bästa som finns ju!


Jag har precis kommit in från stallet nu och passet med Mimi på banan. Dagen innan tävling brukar jag, som säkert de flesta av er också gör, göra en liten avcheckning på att allt känns som det ska. Jag försöker få en positiv känsla och genom passet så tänker jag mycket "självförtroende-tankar". Annars när jag rider försöker jag vara kritisk (på ett bra sätt), men dagen innan tävling vill jag vara en riktig optimist i tankarna. Jag tror att det påverkar både mig själv och hästen på ett bra sätt inför en tävling.

Inför denna helgens tävlingar känner jag att jag fått till en riktigt bra uppladdning. Från måndag till fredag har jag haft en plan med varje pass och varje dag har vi tagit några små steg framåt. Idag tog jag ett par språng på två hinder som stod på banan och Mimi känns urfin just nu. Toppform!
Hon känns superenkel att rida på hinder, hon börjar mer och mer hitta balansen, hon bjuder jämnare och idag blev sprången också riktigt runda och avslappnade på ett sätt som vi inte lyckats med tidigare. Genom detta tror jag att både Mimis och mitt självförtroende stärks. GOOD!


Med andra ord, det känns riktigt bra just nu. Nu hoppas jag bara att vi kan lyckas på tävlingen. Imorgon hoppar vi en lokal 110 och på söndag hoppar vi en regional 110. Håller ni tummarna för oss? Jag lovar uppdatering ;)


Haha, inte alltid lika söt när man ska fotas ;D

1 kommentar:

Tess sa...

fingers crosed!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...