5 juli 2012

Erika och Mimi goes dressyr.

Hahah, alltså! Idag red vi igenom det ena programmet för allra första gången. Jag har magisk träningsvärk i benen så det var inte mycket power i sitsen idag. Jag bad mamma filma för att kunna jämföra senare, för jag hoppas verkligen att vi kan göra stora framsteg här. Jag är riktigt peppad på att slipa på allt. Utöver själva ridningen så är det ju ganska klurigt att rida programmet "perfekt". Sånt som man tror är enkelt är inte så jäkla enkelt. Exempelvis att rida rakt, få till volter och serpentiner, övergångar och det allra svåraste för oss är att rida snett igenom i galopp UTAN att byta, haha.

Jag gör ju bara detta som en rolig grej. Mitt mål är att genomföra LB:1 och LB:2 , göra mitt allra bästa (och ha roligt samtidigt) och få visa upp Mimi. Vad sen domarna tycker kan jag ju inte direkt påverka, men vi ska träna ordentligt och göra vårt allra bästa!

Så, nu ska ni få skratta lite åt en förvirrad hoppryttare. Det är fan inte lätt! hahah

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...