23 oktober 2011

Nyklippt!

Idag har vi äntligen klippt Mimi och det gick över förväntan. Förr om åren var hon smått omöjlig, men nu stod hon som ett ljus. (Eller ja, nästan i alla fall) Dock blir det lite problem när vi ska ta sista biten av halsen, upp mot öronen. Hon får damp och stegrar och slänger sig. Vi har provat allt men det blir värre ju mer man håller på. Så klippningen är inte helt fulländad. Veterinären ska komma och vaccinera Liam nu i veckan så då kanske dem kan ge henne lite lugnande så att vi får klippt det sista. Just nu ser det ju inte så snyggt ut.

Nu är jag tillbaka i Halmstad igen. Har föreläsning måndag och tisdag, men hinner åka hem och rida på tisdagkväll. Good! Förhoppningsvis kanske det blir hoppträning på onsdag också. Det hade varit toppen isåfall!


sådäääär snyggt va!

2 kommentarer:

linn sa...

lucky är också lite småknepig att klippa upp mot öronen, så en dag provade jag bara att hålla i örat löst och han tyckte det funkade jättebra så nu kan jag klippa hela vägen :)

Erika sa...

ååh skönt! Tyvärr är Mimi inte bara småknepig utan hon rycker och slänger sig så fort man närmar sig där. Jag har heller aldrig kunnat närma mig hennes öron med en vanlig sax ens, så ja.. Kasst är det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...