21 maj 2012

Veckans utmaning. Är ni på?

I helgen när jag var ute och sprang fick jag en lysande ide´. Eller det tyckte jag i alla fall då, och gör fortfarande, men dock är jag tveksam om jag kommer göra det när jag väl tvingas utföra själva grejen.


De senaste veckorna har vi (jag och mina fina klassisar!) varit tvungna att sitta stilla i väldigt många timmar på biblioteket för att göra statistiktentor, designuppgifter och nu B-uppsats. Vi har kommit dit vid 9.00 varje morgon och sedan suttit fram till 15-16tiden. Jag har varit ganska flitig med att genomföra styrkepassen på morgonen och ibland någon kondition på kvällen. Men trots det så är det väldigt många timmars stillasittande. Vardagsmotion är väldigt viktigt och vi är inte gjorda för att bara sitta på rumpan hela dagarna. Man blir tröttare av att sitta stilla och när det väl är dags att gå hem så vill man bara vila och slappna av. Jag förstår att man kanske inte är jättesugen på att ut och springa i en timme, men vet ni! Genom att skapa goda vanor, bestämma sig för små utmaningar och tänka att "det är det lilla som gör det stora" så kommer man långt!

Jag har sett på andra bloggar att man har små utmaningar, och därför tänkte jag ha en egen här i bloggen. Eftersom burpees är något jag vill bli grymt skillad på så kör en utmaning som lyder; 100 Burpees om dagen! Det spelar ingen roll var vi gör dem, eller när vi gör dem, bara ATT vi gör dem. 100 burpees utspritt som man vill under dagen, det klarar vi väl? Vi bestämmer 100 varje dag, måndag till fredag. Sen kan vi nöja oss och skryta om att vi gjort 500 fucking burpees denna veckan. (eh oj, vart fick jag fucking ifrån?)

Antar ni utmaningen eller? Som en morot till er så tänkte jag att om 15 personer skriver i kommentarsfältet att ni är på, så lovar jag att bjuda på en "kul" videoblogg till helgen! Nu kanske inte en enda hänger på min utmaning, och då får jag väl göra mina burpees själv och vara nöjd med det. Men det hade varit kul ni hängde på! Waahh, tagga!





Förresten, jag önskar lite att ni inte är 15 personer som är med, för jag hatar göra videobloggs, haha!

12 kommentarer:

Sara sa...

Kul utmaning. Ska fundera på den under dagen. Kroppen är kanske inte är sugen på så mycket puls efter dunderförkylningen. Men jag ska känna efter ordentligt för jag gillar utmaningar! :) Länkade till din blogg i min btw, hoppas det är ok! Ha en härlig och effektiv måndag :)

Erika sa...

Jag är på!! Ska göra mitt bästa i alla fall ;-) Är värdelös på riktiga armhävningar men nu ska vi kämpa ;-)

Vicki sa...

Jag älskar utmaningar! Och jag som redan tränat skit mycket idag... jag är ändå på så får vi hoppas att jag orkar :D ROLIGT!

Annika sa...

Haha ja jag är på! Hinner ingen annan träning denna veckan så lika bra.. Men herregud vad dom är jobbiga!

Hanna sa...

Ska definitivt försöka!

Anonym sa...

Hej Erika!

Det var längesen jag hittade hit och det är ju helt otroligt vad du åstadkommer :) Jätteskoj att ta del av. Jag tänkte på dig häromdagen, även om du och jag inte pratar mycket.

Jag har nu under 5 månader haft arbete som enhetschef vilket gör att jag inte hinner träna så mycket längre och precis som du skriver så är jag fruktansvärt trött när jag kommer hem, ibland till och med lidande av migrän.

Så funderade jag på hur jag skulle bryta detta. Jag började tänka på vardaglig stress & press. Oftast när jag tänkt på träning så har jag tänkt träna 2-3 gånger i veckan men det har liksom inte blivit så bra utspritt. Därför har jag nu börjat tänka MÅNADSVIS och VIPS så har jag tränat 10 gånger på 13 dagar cirka :) Det är ju fantastiskt vad hjärnan kan ställa till med spratt.

I övrigt så vill jag bara säga hur fin Mimmi är och att jag saknar vänskapen med dig. Hoppas dina studier kommer gå bra och jag är säker på att du blir typ världens bästa PT-erika ;)

/

Louise Mejer

Madde sa...

Kul! Jag är på!

Erika sa...

Åh Louise, vad kul att höra! Och tack, vad glad jag blir. Det där brukar funka för mig också. Att man har en mer avslappnad inställning till det så blir det bättre och roligare!

Nu kom jag och tänka på att vi var ju nyttiga och flitiga redan när vi sprang runt i min källare när vi var små och käkade skålar med massa sallad, haha! Inga vanliga 12-åringar x)

Hoppas allt är super med dig! :D

Vicki sa...

Det finns ingen möjlighet till att man kan få göra 700 på en vecka istället liksom?
Annars är det redan kört för mig ;)

Erika sa...

Vicki; KÖR! ;D

Vicki sa...

Tack så mycket! Jag sätter igång med samma! :D

Hilda Bergendorff sa...

Om jag inte varit svena förkyld hade jag lät varit på men nästa vecka är jag på, vad som än kommer : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...