30 maj 2012

Dagens kost & träning.

Maten går bra hittills! Dock är det sjukt drygt att väga allt och lägga in i ShapeUp, samt att man blir lite psyko av att se maten " i siffror", men en vecka ska jag väl klara!

Dagens kost:

  • Frukost: Halvt päron, kiwi, jordgubbar och lättkesella, kokt ägg + grönt te.
  • Lunch: Rester från kasslergryta, sockerärtor och grön paprika + vatten.
  • Mellanmål: Kokt ägg, Finn Crisp med makrill och en banan + vatten.
  • Middag: Kycklingsallad med kidneybönor och lite ägg + vatten.
  • Kvällsmål: ej ätit ännu, men det blir nog hallon/blåbär med en klick kesella.
Dagens aktiviteter:
  • Ridning 50 min
  • Styrkeöningar; (ca 20 min) Axlar, bröst, biceps, triceps varvat med pulshöjande "hopp&lek" (haha)
  • Löpning 4 km direkt efter styrkan.

5 kommentarer:

Karin sa...

Är shapeup gratis? =)

Erika sa...

Japp, en del av den i alla fall. Man kan köpa något guld-medlemskap som gör det möjligt till fler "finesser". Men om man bara ska räkna kalorier så räcker gratisappen =)

Sofie sa...

Jag såg förut att du räknar på energifördelningen mellan kolhydrater, proteiner och fett också? Är inte det sjukt drygt? Jag räknar på ALLT, men går bara på kcal och sen så bestämmer jag med ögonen hur jag tycker att energifördelningen ska vara.

Erika sa...

Nej det orkar jag faktiskt inte, men ShapeUp gör det automatiskt när man lägger in de olika livsmedlen. Så jag räknar bara kalorierna och väljer som du att till exempel ha mer protein än kolhydrater tex.

Förresten Sofie, varför kommer man inte in på din blogg? =(

Karin sa...

Jag testade att ladda ner appen, men den sa att man var "tvungen" att vara guldmedlem för att ens lägga in livsmedel =( Är det nåt man ska trycka på som jag missat? :S

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...