15 juni 2012

Fredag.

Jao, och imorgon är det äntligen dags för lite tävling igen. Visserligen är det bara en unghäst-tävling som vi åker på. Jag tar det som en pay ´n ride. Men banan ska hoppas ordentligt i vilket fall som helst, även om det "bara" är 1m. En "svaghet" jag har är att ibland ha för nonchalant inställning och då rida sämre. Så vill jag inte att det ska bli imorgon, så jag laddar upp precis som inför en vanlig tävling!

Dagens ridning gick väl lite sådär. Jag blev lite frustrerad över känslan av att ha kört fast så jag bad mamma sitta upp på henne. Det är bra att se någon annan rida henne och att få höra någon annan åsikt. Vi kämpar vidare, och planen för imorgon är bara att få jämna rundor. Bra galopp och kommunikation, jatack!

By the way, idag fick jag en såndär känsla av att jag håller på att bubbla över av kärlek till denna hästen. Gahh, vad hade man gjort utan henne?



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...