6 juli 2012

Uppladdning

Jahapp, imorgon är det dags för tävling igen. Vi ska till Kullabyggden och hoppa lokal 1m och 110. Jag anmälde mig till 1m eftersom detta är vår första tävling på gräs. Förra sommaren startade vi bara en klass på gräs och innan dess var senast 2009. Mimi har i princip aldrig gått bra på gräsunderlag, så jag får helt enkelt se hur hon reagerar imorgon. Jag antar att det är många orsaker. Dels rider vi alldeles för sällan på gräs och dels så tror jag nog att jag kan börja feg-rida av ovana. Min plan är att rida precis som vanligt imorgon och tänka att det är grusunderlag. Dock är kraven på bra resultat lite lägre efter förra helgens fiasko. Jag kommer bara fokusera på att rida efter min plan och känna att det hela tiden är jag som har kontrollen över Mimi. Inte tvärtom, tack!

Idag har jag ägnat mycket tid i stallet. Red Mimi på banan imorse och tog ett par språng på hinderna. Sen fix i stallet, fixa utrustning och packa in i transporten (wiie!! haha) och sedan tvätta Mimi och fixa med broddhål. Håll en tumme för oss imorgon är ni snälla!

Mamma jobbar och pappa är iväg på annat håll, så Titti kommer följa med och hjälpa mig. Kan ju inte bli annat än bra när vi teamar ;)

Mimi göttar sig i hagen för ett tag sedan!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...