7 juli 2012

Resultat och filmer.

ÄNTLIGEN fick vi till det. Fina lilla Mimi, du KAN ju!
I första klassen blev vi 2;a och i andra hade vi lite stolpe in och blev 4;a trots ett nedslag i omhoppningen. Ibland får man ha turen på sin sida, för det är inte ofta det händer..

Mimi har känts väldigt lydig idag. Jag gav mig fan på att sätta en bra galopp i henne och hela tiden hålla henne "inom ramen". Framför skänkeln och tänk framåt! I första klassen fick vi nästan ett stopp på tredje hindret. Men jag var kvick (och förbannad) så hon fick hoppa det stillastående. När jag kände att hon började stå emot och stanna så tänkte jag i skallen; men dittsatansjävlaskrälle, du ska fan GÅ över detta! Så jag skänklade på och viftade med spöt och då tog hon ett kliv över, hahah. Jag visste inte hur domaren bedömt det men jag fortsatte att rida omhoppningen ändå, och ja, det är ju tveksamt om hon tar ett steg bakåt eller inte, men domaren dömer!

I andra klassen tänkte jag satsa rejält i omhoppningen (planerade ponnysvängar haha) men vi rev nr 9 så då tog jag det lugnt resten av banan. Till andra klassen var hon väldigt fin att rida. Visserligen klonka hon i massor av bommar, och sprången i sig är det inget wow över, men hon kändes så himla ridbar hela rundan. Det är såhär jag måste rida alltid. En bra galopp, massor av jävlar-anamma och små trix när hon spänner till och börjar glo på grejer. Då är det bara att tuta och köra. Jag är så himla glad över att det gick bra idag, och att hon kändes så fin. Lycka!

Och så måste jag ju bara skriva hej till Jenny som red fram till oss på framridningen och sa att hon läste min blogg. Vad fina hästar du hade, och jättekul att du kom fram och snacka! :D

Här har ni filmerna! Bilder kommer i ett eget inlägg snart :)



1 kommentar:

Sofie sa...

Vad kul, grattis! Ni förtjänar lite medvind!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...