14 mars 2012

Podcast´s!

När jag promenerar, springer, rider eller tränar lyssnar jag i princip alltid på olika podcaster. Jag blir uttråkad av musik i längden och måste ha något att tänka på, typ. Så här kommer lite tips till er som är nyfikna. Ladda ner dessa! (finns i itunes för er med iphone)


  • Cissi Wallin Radio 1: jag är väldigt förtjust i Cissi som person och hennes program är bra. Tar upp intressanta ämne med bra gäster!
  • Fysiopodden: jag har inte riktigt fått grepp om hur många killar dem är, men ett par av dem snackar skånska. Ganska nördigt program som tar upp ämnen kopplat till träning. Verkar väldigt kunniga och baserar allt på artiklar och forskning, vilket är skitbra! Älskar också att dem är så kritiska till i princip allt!
  • Morgonpasset i P3: eftersom min radiotäckning är sådäääär här ute i skogen får jag podda ner istället. Älskar Hanna!
  • Söndag med Saman: ett program som sändes på P3 för något år sedan. Han intervjuar massa intressanta personer och gör det riktigt bra. Mysig stämning alltid!
  • Tack för kaffet: tre killar från Kristinehamn (tror jag?? nu blev jag osäker) Emellanåt ganska rå humor och överlag ett ej vårdat språk, men dem är roliga. Deras kvinnosyn är kanske i 2012 och dem är heller inte särskilt PK, men vafan. Jag ser en tjusning i dem, haha!
  • Till slut kommer någon skratta: Zoran Ismails egen podcast med lite tillhörande folk och kul gäster. Älskar Zoran för att han är skitrolig men ändå "djup" och smart.
  • Sommar/Vinter i P1: laddar ner dem personer som jag tycker är intressanta. Finns hur många som helst!

Sååå, se nu till att lyssna på detta skojiga. Jag har nämligen en fin baktanke med detta inlägg. More to coooome alltsååå ;)




2 kommentarer:

Wille & Fysiopodden sa...

Vi är fyra regelbundna medlemmar i podden plus lite löst folk som medverkar sporadiskt. Den regelbundna uppsättningen består av två skåningar och två stockholmare. Kul att du upptäckt vår podcast, och jag hoppas du är lika kritisk till den som vi är gentemot de ämnena vi tar upp ;)

Erika sa...

Men oj vad kul att ni/du kommenterat här! Ja, ju mer man lär sig och förstår, ju mer kritisk inser man att man bör vara. Lyssnade på din Sommarpod igår där du berättade om din egen syn på det där med att vara kritisk (eller mjäkig som vissa kallat dig?) Och där håller jag verkligen med till 100% :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...