14 mars 2012

Pris-samling!

En grej jag tänkt på; rosetter!


För mig betyder rosetter väldigt mycket. Inte själva placeringen i sig, utan för alla fina minnes skull. När man var yngre var det viktigt på ett annat sätt än vad det är nu. Då var placeringar mer en bekräftelse på att man inte var helt värdelös, eller i alla fall "lika bra som dem andra". Nu när man blivit äldre är rosetterna mer en fin symbol och en minnesgrej. Förr hängde jag upp dem på väggen men nu för tiden läggs dem in i ett glasskåp. Lite enklare faktiskt. Och mer lättstädat då det inte blir lika dammigt. Ibland brukar jag kika lite på dem och läsa vad jag skrivit på baksidan. Man har ju så många fina minnen från tävlingarna med Blixthen och Don Corleone. Jag tänker aldrig slänga några rosetter. Jag förstår att dem som tävlar varje helg och får hur många som helst kanske tröttnar på dem, men jag spelar inte riktigt i den ligan. För mig har rosetterna fortfarande ett stort värde!

Hur gör ni med era rosetter?


7 kommentarer:

Hilda Bergendorff sa...

Jag har sparat varenda en i ett skåp i sadelkammaren hemma i Broröd. Skulle heller aldrig kunna slänga dom och om jag kommer på en bra lösning tar jag gärna upp dom hit. Det är minnen och nostalgi på hög nivå : )

linn sa...

Mina hänger i sovrummet men skulle jag flytta plockar jag nog bara med ett par, en del är inte lika roliga fastän alla betyder något. :)

Ida Lövehed sa...

Mina är uppspikade i stallet, så när jag kommer in där så är de i princip det första jag ser, har även några i sadelkammaren i transporten. Vilket peppar en och jag blir alltid glad när jag ser dem :) Även som du säger minnen. Förr skrev jag alltid på baksidan. Nu glömmer jag bort det.

Reka sa...

jag har en del som hänger i sadelkammaren och väldigt många som ligger slängda uppe på ett skåp så att de inte syns haha... Vill absolut inte slänga dom men jag vet inte heller var jag ska göra av dom, men det var fint att ha dom i ett skåp så som du har dem.

Therese Klintestam sa...

Jag sparar också mina, skulle aldrig falla mig in och slänga några! Mina sitter på väggen just nu, vet inte riktigt vart jag ska göra av dom :p

Titti sa...

Mina hänger i stallet och jag har skrivit på baksidan på alla, vilken häst, höjd och datum=) Såg en riktigt cool grej för några år sedan. En tavla med alla rosetter, dem hade hängt dem så att det såg ut som en häst. Så det får nog bli nästa projekt för det var så jäkla snyggt!
Från en sak till en annan..;) När ska vi springa intervaller i er sjukt jobbiga backe igen?? Kan nog behövas snart:D hihi
Kram

Erika sa...

åååh kul med era svar! Och känns skönt att inte vara ensam om att värdesätta sina rosetter ;)Förstår dilemmat när man inte vet vart man ska göra av dem, seperationsångest!

Titti; whenever you want. Känner också för att mörda benen och lungorna lite. Sen skulle vi passa på att springa milen på tid för att se hur vi ligger till nu. Så att vi vet hur mycket vi ska förbättra oss ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...