29 maj 2012

Dagens träning; keep it simple!

Med inspiration av vad jag läste här så valde jag idag att utforma ett litet speed-pass här hemma. 30 minuter med hög puls genom hela passet och målet var att vara i konstant rörelse hela tiden. Att få ihop ett givande pass utan redskap kräver lite mer av mitt psyke än att gå in på ett gym, så därför planerade jag i förväg exakt vad som skulle utföras. Då börjar inte den lata och icke-ambitiösa delen av hjärnan att argumentera!

Upplägget; Fem enkla övningar som jag valde för att dem verkade kul!
Uppvärmning i 5 minuter med grodhopp, höga knän, spurta och hoppa omkring som en tok osv.
Sedan följde övning 1, därefter spurta upp för två trappor och göra 10 upphopp på övervåningen och sen springa ner i källaren igen där jag gjorde övning 2, därefter spurta 2 trappor, 10 upphopp och kvickt ner i källaren igen. Så mellan varje övning av dem 5 st ovanför sprang jag upp för trappor, gjorde upphopp och sprang ner igen. 

Trappor är grymt och man kan ta i hur mycket som helst! Jag hade hög puls genom hela passet och var i rörelse hela tiden. Jag gjorde 2 "varv" och det tog ca 25 minuter, så dem 5 sista gjorde jag upphopp, plankan och "höga knän" på ett ställe. (alltså stå på en plats och "stampa"). Enligt min pulsklocka blev jag 300 kcal fattigare på 30 minuter och sjuuukt svettig. Great!

Om ni inte vet hur eller om ni ska träna idag så kan ni ju inspireras av detta eller sno rakt av. Varsågod! Köööör!


Skissen och en bra bänk till magövningen!
Hej hej svettig tjej!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...