15 maj 2012

It´s a good day!

Klockan är inte ens 8.30 men hittills är denna dagen riiiiiiktigt grym!

Vid halv sju var jag på gymmet med en grym inställning och attityd. Typ; "Tja, nu kommer jag och ska riva halva stället." Heeheee. Jag tror att den attityden krävs just nu för att krama ur det där sista ur musklerna i varje övning. Det hela resulterade i ett riktigt tungt benpass. Få övningar, få reps men tungt! Utfallsgång och benböj i smithmaskin, benböj med kettlebell varvat med Nicoles magdödar-övning. Hög puls och superbra känsla genom hela passet!


Lagom till frukost fick jag meddelande från Sara om att vi fått skitbra feedback från vår handledare på vår första inlämning. Alltså första delen på B-uppsatsen. Bland annat stod det i mejlet; "Ni har ett mycket bra skrivspråk som är både lättläst och "proffsigt". "(...) det skulle höja uppsatsen avsevärt och då ,som jag skriver är ni och nosar på VG-nivå." "Detta bådar mycket gott :)"


WAAHH! Allttså, det ÄR en bra dag idag. Nu ska jag rusa iväg och möta upp Sara & co på biblioteket. Känns som att det kommer gå mycket lättare att skriva idag än tidigare. Extra skönt då vi tvivlade rejält på oss själva förra veckan och hade ont i magen över en grej.

Mycket passande låt just nu:

2 kommentarer:

Sofie sa...

Härlig dag det låter som, och skönt med så bra feedback!

Tack för din kommentar på bloggen. Det är känsligt för mig med, speciellt eftersom vissa börjar ropa ätstörning så fort jag luftar dom tankarna. Jag känner mig inte sjuk, även om jag inte anser att jag har ett helt oproblematiskt förhållande till mat. Men å andra sidan undrar jag om det finns någon som fullt ut har det?

Det jag tycker är jobbigast när jag frossar loss sådär är att jag äter så att jag mår dåligt. Jag får ont i magen, jag blir trött och ja.. jag känner mig sänkt helt enkelt. Det är inte ångest över att bli "tjock", utan sorg över att jag inte behandlar mig själv bättre än så.

Äh. Inte är det lätt inte!

Karin sa...

Vad pluggar du för något?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...