30 maj 2012

Onsdag.

Styrkan att vända negativt till positivt.


Somnar förbannad och irriterad. Drömmer psykodrömmar och vaknar med svullo-ögon. (Karma?)
Är inte särskilt motiverad till att göra något bra av dagen, rida-träna-plugga-äta bra. Njä.
Så vad gör man nu då?

Idag vet jag att en mental käftsmäll till mig själv hjälper. Se det hela ur ett större perspektiv.
1. I mer än 4 veckor har jag suttit på ett bibliotek och önskat stenhårt att bara få en ledig dag hemma i Skåne och göra vad jag vill. Vad har jag för dag framför mig? Mmm, just det. En ledig dag i Skåne!
2. Jag har längtat efter att rida Mimi, komma igång igen. Vad har jag möjlighet att göra idag? Mmm, just det. Rida min fina fina häst som verkar vara så positiv just nu!
3. Jag älskar att kunna variera min träning, utforska nya grejer och sätta ihop roliga träningspass. Vad har jag möjlighet att göra idag? Mmm, just det. Träna vad jag vill och hur mycket som helst!


Se, detta är ju bara löjligt! Den där negativa och pessimistiska djävulen i hjärnan ska bara shut. the. fuck. up. Nu kör vi!


Im-sexy-and-I-know-it-YEAH.

3 kommentarer:

Sara sa...

Kör på bara så kommer det positiva känslor och tankar! You know it ;) Onsdagspepponsdagspepponsdagspepp! Typ.. ;) KRAM

Erika sa...

JA!! Helt rätt! Nu kör vi!!

Erika sa...

Tackar för peppen tjejer. Kramar till er! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...