28 november 2011

Ett slag av trötthet.

Helgen har varit superbra. Tävling, fest och en fin första advent igår där det blev storstädning av lägenheten och en mil på löpbandet. Denna måndag startades med kursintroduktion. Nu är det Motionsbeteénden och Hälsa som vi kommer läsa i 3 veckor framåt och denna gång blir det ingen salstenta som tidigare utan vi ska skriva ett eget arbete/rapport. Känns lite mer nervöst, men jag tror nog att det ska gå bra. I denna kursen kommer vi bl.a läsa om Motion & Välbefinnande, Negativa motionsbeteénden, Överträning och Idrottskador. 


Vår första föreläsning som vi skulle haft idag blev inställd, så istället stack jag iväg till Sats och körde styrka i 1h. Ett litet möte inför lördagens Gasque som vi ska anordna hann jag också med innan jag körde hem till Skåne igen. Denna eftermiddag var tanken att jag skulle rida Mimi i skogen, dra igång med pluggandet och kanske hinna promenera eller jogga en runda. Full fart och effektivitet alltså, men redan vid lunchtid idag så har jag bara blivit tröttare och tröttare. Blev ännu värre efter en timme i bilen dessutom. Det finns ju verkligen olika sorters sätt att var trött på, men denna trötthet verkar vara den där som säger ifrån ordentligt att man måste sakta ner tempot lite. Så för att vara smart och schysst mot kroppen så ägnar jag denna eftermiddagen åt enbart te-drickande och plugg. Jag tror att om jag skulle tvinga mig till att fortsätta flänga runt med hög puls så kommer det bara bli ännu värre imorgon eller resten av veckan. Och det har jag inte tid med. Så nu är det tvångsvila som gäller, så kör vi rivstart imorgon istället.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...